tisdag 3 mars 2009

Klas Ljungberg

Vad är det han har gjort egentligen? skojat lite om att han får dricka sprit och umgås med flygvärdinnor på skattebetalarnas pengar? för det var ju en inbjudning, alltså inte skattebetalarna som betalade eller? (lön fick han nog men då ingår det ju i arbetet att gå på bjudningar, så ska man klaga för att det var en rolig tillställning? uschc, hemska diplomater som har KUL PÅ JOBBET!)

jag har lite problem att se serien då SVT Play är det sämsta skiten som finns.. lägg ut diplomaterna på youtube PLEASE!! har bara lyckas se avsnitt 1 och 5 :( (Seriöst, är det SVT Play som ligger till grund för att datorer ska betala tv licens?)

Men iaf, det lilla jag sett tycker jag får Klas Ljungberg att framstå som vilken annan människa som helst, han har humor och bjuder på sig själv och visst, livet leker säkert för honom, men sluta vara så avundsjuka. Han är iaf inte någon torrboll som rider på paragrafer och inte kan skämta. Fan va vi nordbor ska vara kalla och gnälliga ibland, 99% av de som gnäller skulle vara exakt likadana i poolen som honom, men de skulle nog inte klara av att ordna allt han ordnar.

外交官 wài jiāo guān diplomat

12 kommentarer:

Anonym sa...

bra sagt!
måste man vara olycklig och lida för att det ska vara okej att bli betald av staten liksom?

Dessutom så får många diplomater leva i samhällen som kanske inte är lika "bra" som Sverige (tex dårlig natur/miljö, mycket kriminalitet, ingen ICA som har allt en svensk gärna vill ha, vara långt borta från sina familjer etc) då är det väll bara rättvist om man får kompensera med lite annat (bad och varmt väder, billig alkohol och restaurant middagar).

Kurt sa...

SVT har den överlägset bästa tekniken bland alla TV-kanalerna, man kan ju både välja flash och Windows Media. Det fungerar suveränt på Windows, Macintosh och Linux. Om man har en långsam lina kan man t o m ladda ner programmen och se dem lokalt.

Anonym sa...

Det är inte din dator som eventuellt ska betala tevelicens, det är DU!

Kinesiska sa...

Kurt: Sitter man utomlands så buffrar den för lite så man får se 1 min i taget och sen vänta.. Jag har inte hittat någon nedladdningslänk heller.. hjälper inte att pausa osv.. har inte riktigt hajjat hur man byter till windows media player heller och ifall buffern är bättre i den.. ska försöka senare idag igen.

Anonym sa...

Ni glömmer bort att de få tillfällen vi sett då diplomaterna faktiskt ska hjälpa vanliga svenskar (vilket jag tycker borde vara prio 1) gör bort sig totalt: antingen vill de vara oerhört byråkratiska och maktgalna (svensken som ville ha nytt körkort) eller så misslyckas de under press (svenskarna i mellanösterns krig). Vilken idiot som helst kan slicka röv på andra diplomater (det är ju hela grejen). Man kan ju förstå att UD också fuckar upp tillfällen som efter Tsunami-katastrofen etc.

Anonym sa...

Såg avsnittet och jag har inga problem att man skojar till det och har kul på jobbet och nätverkar emellanåt.

Dock var denne Klas något av en stort osäkert, socialt mähä och jag skämdes hela tiden när han befann sig bland andra människor. Att ha en människa som honom som representerar Sverige och därmed även mig, känner jag mig verkligen inte bekväm med.

Anonym sa...

"Han är iaf inte någon torrboll som rider på paragrafer och inte kan skämta."

Jag vet inte jag. Han totalt blåvägrade ju att lämna ut det där körkortet utan att personen kunde visa sitt gamla. Han verkade inte direkt smidig och flexibel i den situationen. Var bara tur att personen som skulle få körkortet inte bara gick därifrån på en gång med ett så oerhört onödigt nonchalant beteende av Klas. För tydligen var det ju inga problem att identifiera sig med ett pass, men denne Klas kunde tydligen inte tänka utanför lådan...

Håller helt med om att socialt nätverkande äroch bör vara en del av deras jobb, men han verkar ju lisom inkompetent på det området också. Man kan ju festa med lite stel... Jag tycker vi borde kunna ha en representant för Sverige i ett av världens just nu mest dynamiska, finansiella centrum som behöver mer än fem-sex möten med någon för att få dennes visitkort... (middagen man fick se).

Kinesiska sa...

Mycket besviken:

Jag tycker inte man kan lasta honom för det, de fick ju åka ner på kortvarsel, typ ingen förberedelse alls från UD m.m. de som var på plats gjorde det bästa de kunde. Det är ju UD som myndighet som ska ha skit för libanon då de totalt missat att krig kan hända även under semestern.

Daniel:
Har inte sett det avsnittet.. ska försöka nu igen om jag kan få svtplay att fungera så jag kan se ett till avsnitt..

Kurt sa...

Om du sitter utomlands eller ej har ju ingen som helst betydelse. Sitter man på en långsam förbindelse, så får man bara anpassa sig efter det. Antingen ladda ner och titta lokalt (SVT ger inga länkar, men det är ju inget problem att finna dem), eller se till att använda en vettig mediespelare där man kan ställa in bufferten. Dessutom finns ju hela serien utlagd som torrent

Kinesiska sa...

Kurt:

enligt SVT själva så läste jag deras svar i något forum där andra hade samma problem som jag, tydligen så att deras ISP inte är helt bra på utlandsöverföringar vilket gör det kasst. Sen tycker jag inte jag ska behöva ladda ner en torrent för att titta på saker som ska gå att kolla på på deras sida. Visst, de har bättre än tv4, aftonbladet webtv och sånt, men de är fan sämre än youtube, och ska svtplay ligga som grund för att man ska betala licens för datorer så känns det inte helt 100% för mig om jag inte kan titta på sakerna med en "slö" uppkoppling. Eller det kanske bara är de som har råd att betala för en snabb lina som ska få titta?

Anonym sa...

@"Högavlönad svensk", "Daniel: Det Ljungberg gjorde fel med den aggressive kriminelle (hur tror ni han fick sitt gamla körkort omhändertaget av polisen i Sverige?) araben var att han lämnade ut det nya körkortet.

Ska det gamla körkortet lämna in i utbyte mot det nya så finns det ingen som helst anledning att göra undantag från den regeln, i synnerhet för en gaphals som börjar skrika om "rasism" så fort det går honom emot.

Anonym sa...

Klas ljungberg är ett mycket sorgligt exempel på svensk diplomat. Grumlig tänkare, trist yttre och oerhört arrogant exvis när svenska killen ville ha körkort.
Tummen ner.
Lyx och makt ska tillkomma människor som förtjänar det och som kan förvalta ett förtroende - kloka, generösa och omtänksamma personer. Klas Ljungberg är motsatsen till allt detta.