måndag 24 november 2008

insiders eller fildelare?

Finansinspektionen har inte tillstånd att begära ut en lista över samtal som en person misstänkt för insiderhandel har gjort, för telefonoperatörerna har tystnadsplikt.. Men skivbolagen ska ha rätt att begära ut IP nummer?

Nu undrar jag då lite enkelt.. Är det värre att ladda ner en låt eller film än vad det är att begå insiderbrott? eller hur tänker de i sånna här fall?

Tro nu inte att jag är någon förespråkare för att man ska få tanka fritt på nätet som muf för då skulle det bli omöjligt att sälja musik, men jag är lack som satan på skivindustrin för att de med sina pengar och lobbande kan styra vår demokrati hur de vill. Inte ens konkurrenslagarna behöver de följa, läste i helgen om hur artister som INTE vill gå med i STIM blir behandlade och det fick mig att se rött, och bara därför ska jag tanka ner lite ny musik idag som jag sen inte tänker lyssna på :D

Inga kommentarer: