söndag 7 december 2008

Nästa val

läste följande uttalande från Mona Sahlin idag
- Jag är hyfsat säker på att vi kommer att vara det hyfsat största partiet i denna allians. Och socialdemokraterna har en hyfsat mycket större erfarenhet av att sitta i en regering, och jag har en hyfsat väldigt stor erfarenhet av att sitta i en regering.


"Jag har en hyfsat väldigt stor erfarenhet av att sitta i en regering"... haha ja att använda ordet hyfsat sådär mycket bättrar inte på min känsla av att inte alla skruvar är åtdragna i huvudet på den kvinnan. Ledsen Mona, men så länge du är bossen för S så blir det inga röster från mig.

Reinfeldt har lite att tycka om det också, dock har han nog fel, för det är så få personer som bryr sig idag när alla politiker och partier mer eller mindre bara skiter i allt vad som sagts tidigare att ingen blir förvånad om MP säger att skattepengarna ska nyttjas för att krossa bilindustrin och S säger att samma pengar ska nyttjas för att rädda den. Tom min gamla mor har ju koll på FRA lagen och att det faktiskt var S som tog fram första förslaget och att det sen var S som stod och beklagade sig när M införde skiten, sådana där falskspel spär på politikerföraktet, men å andra sidan.. Politikernas förtroende är väl redan i botten.

V med Lars i spetsen säljer sig för att få vara med och leka i maktens korridorer.


反对党 fǎn duì dǎng Opposition (inom oppositionellt parti)

Inga kommentarer: