onsdag 17 december 2008

Svenska brottslingar

Snart blir det en ny brottsvåg i Sverige när 700 000 svenskar kommer klassas som kriminella.

Hoppas musikindustrin fattar att man inte kan ha kvar kakan och äta den så att de slopar kassettavgiften på tomskivor nu som vi varje år betalar till STIM.
Varje gång jag gör en säkerhetskopia på mina arbeten på datorn, sparar mina foton från digitalkameran osv så går det pengar till musikindustrin via kassettavgiften och nu får jag inte längre dela med mig av mina mp3 filer till mina vänner utan att anses som kriminell.. Jag tänker iaf ALDRIG mer köpa en film eller musikskiva när situationen serut som den gör, och om fler som mig resonerar såhär kommer det att kännas hos dem för jag har köpt över 200 dvd filmer och hur många vhs och cd skivor det blivit genom åren har jag inte ens koll på.

下载 xià zài Ladda ner

2 kommentarer:

Anonym sa...

Amen!

Betalar tusentals och tusentals kronor till främst musikindustrin varje år. Men de bolag som kommer använda sig av dessa väl beskrivna maffiametoder kommer inte få en krona av mig i fortsättningen, kommer lobba allt jag orkar för att fler slutar konsumera musik och film fån illasinnade bolag!

Kinesiska sa...

Bra initativ. Läste en skrämmande artikel om en artist som ville släppa sin musik fri, han kunde inte trycka egna skivor att sälja vid spelningarna pga stims maffiametoder mot cd tryckerierna. skrämmande att detta inte tas upp mer.