torsdag 18 december 2008

oj oj oj

Här sätter man nästan kaffet i vrång strupen när man kliver upp och kollar in dagstidningarnas skriverier om rosengård.

Va i helvete! är det första jag tänker.
Något om att de har mögel i lägenheten och kackerlackor är något sorts bevis på att Svenskarna ska vara onda och inte lyssna.. kackerlackor har jag med här i min lägenhet i Peking, de blir man av med genom att hålla rent, speciellt i köksfläkten..
Inte fan går jag ut och skriker att kineserna mobbar mig för att jag är utlänning och tänder eld på allt jag kommer åt för det..

Stängde de er moské? bara för att man är muslim har man inte rätt att skita i avtalsregler, om nu fastighetsägaren inte vill hyra ut till er så har han rätt att inte göra det.. varför skaffar ni inte en ny lokal då? Känns inte direkt som en anledning att gå ut och kasta slangbomber på polisen för..

nu är jag lite arg faktist, att det ska vara så jävla svårt att respektera demokratin! VILL NI HA FASCISM ELLER? för det är vad sånt här leder till, hårdare lagar, hårdare regler, mer kontroll :(

法西斯主义 fǎ xī sī zhǔ yì Fascism

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bra skrivet.

Moske har de. De har en av de största i Sverige rakt över gatan.

Det handlar mer om att bara jävlas och ställa till med anarki.

Tyvärr har dessa människor ingen aning om hurt en demokrati fungerar utan tror att man skall lösa saker med våld som de gör i de länder som de kommer ifrån.

Finns ett talesspråk... När hjärnan inte räcker till tar man till knytnävarna. Tyvärr har jag allt oftare sett att man ersätter verbal förmåga med våld och då även om saker som är bagateller.

Anonym sa...

Broken Arrow ! Broken Arrow !

B-O Gavne, Vasteras sa...

GLÖM INTE!
Att detta, nu i Rosengård, annars i t.ex. Trollhättan, handlar om politiska (lokal-)samhällen -alltså kommuner- där de styrande (lokal-) politikerna benämner samhället för ”stad”. Malmö ”stad”.
Till vad vi svenska folk har överenskommit, lagskrivit, att våra –alla- kommuner skall benämnas just ”kommun”. Att vi svenska folk vill ytterligt hävda demokratin, att alla våra kommuner, och dess invånare, är lika värda.
Där alltså dessa politikerna i Malmö, och t.ex. i Trollhättan, vill hävda att de, är nått finare människor, fina stadsboende; än andra, landsbygdsboende individer. Som man ju inte kan benämna landsbygd för ”stad”.

-Alltså visst finns Malmö –och t.ex. Trollhättan- ”stad”, med sina gator, trottoarer, höga hus och trångt. Där benämningen ”kommun” avser samhällsgemenskapen av invånarna i kommunområdet.
Och också, att jag absolut inte hävdar att denna så kallade kommunreformen från runt 1969, är det bästa för all framtid. Till på köpet ser jag flera själ för att, den kanske idag bör revideras, något. Att vi svenska folk diskuterar saken och röstar. –Men inte att den skall revideras med våld och terror, som nu några sysslar med.

-Han heter särskilt i Malmö Ilmar Reepalu, socialdemokrat. Och han får stöd i detta stads snackande av kommundirektören –hon kallar sig förstås för stadsdirektörn´- i Malmö Inger Nilsson. Och det är uppenbart ren kriminalitet för dessa myndigheterna att benämna Malmö kommun för Malmö ”stad”. …tacka då faeeen för att det då kan bli till upplopp i Malmö; och t.ex. Trollhättan. Kriminalitet som ju kriminalitet!