torsdag 25 december 2008

Året som gått enligt dn

Hittade lite intressanta saker på dn.se idag

Oroligheter i Tibet inför OS i Peking. Kinesiska myndigheter slår tillbaka brutalt mot demonstranter som visar sitt stöd för exilledaren Dalai lama och kräver ökad självständighet. Snabbguide om Tibet. Fördjupning om kinesisk politik hittar du på DN:s specialsida Kina 2008.


ja oroligheter var det minns jag.. dessa "demonstranter" brännde polishus, regeringsbyggnader, skolor, misshandlade kineser för att de var kineser (civila personer alltså som bara bor där, klart rasistiska attacker alltså)
kul att dn inte vinklar något i den här notisen :)

Paralympics hålls i Peking. Handikappidrotten får ett stort genombrott i svenska medier. Skytten Jonas Jacobsson tar tre guld och får senare SvD:s bragdmedalj.


Den här var lite skoj också, Paralympics "duger" typ nu när de vanliga OS atleterna gjorde bort sig helt.

lite väl kortfattat annars, känns som det varit mycket mer på tapeten under året än det som skrevs där, speciellt inom ämnen som berör..

Själv minns jag nog starkast Bert Karlsson som satt å skrek att Piratebay killarna var rasister och nazister för att de fått pengar från nån som hade get pengar till SD.. haha helt bisarrt med tanke på att Bert var med och grundade Ny Demokrati :D
Nä, Bert Karlsson kommer jag minnas länge, och när jag ser honom framför mig kan jag inte låta bli att tänka att han måste varit den där tjocka, elaka ungen som alltid tar andras godis i Amerikanska filmer när han var liten.

INGEN LEKTION IDAG :)

Inga kommentarer: