lördag 21 februari 2009

konstnärliga idioter

Sitter och läser följande på dn och kan inte annat än bli förvånad hur jävla korkade våra så kallade konstnärer är.
- I viss mån sysslar vi med lagöverträdelser. Vi har bytt plats på prislappar i mataffärer och flyttat affischer från lagliga affischeringsytor till olagliga. Jag ser det som ett trotsigt vardagsbeteende som syftar till att bryta normer.

Jaha, så vad händer då om affischeringen bötfälls? du som konstnär lär ju varken få reda på något om det eller betala räkningen. Förmodligen skiter du helt i det också.

Ska sånt här kallas konst? nästa gång jag kommer hem till Stockholm ska jag fan i mig ta och göra en konstnärlig installation och besöka er jävla attalje och pissa på soffan som ett konstnärligt uttryck för min frustration över er kassa konst.

美术 měi shù konst

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ta med videokameran så ska jag köpa "konstverket".

Robsten sa...

jag är också intresserad av konstverket?

Anonym sa...

Visst gör det då. Jag väntar med spänning på att få se bilderna. För du vågar väl?

Anonym sa...

Borde man inte tagga hela konstfack?

Kinesiska sa...

Ja Robsten, jag ska lägga upp det här om jag kommer ihåg det, kan ju dröja upp till 6 månader innan jag kommer hem till Stockholm igen.